Warunki przeprowadzenia sprawdzianu predyspozycji językowych dla kandydatów
do klasy VII dwujęzycznej Zespołu Szkolno – Przedszkolnego nr 1 w Świdniku
- Zakres wymagań językowych do sprawdzianu predyspozycji językowych.
1) Uczeń potrafi poprawnie zrozumieć i przetworzyć oraz zbudować spójne zdania w formie pisemnej, operując strukturami:
- konstrukcją there is / there are w zdaniach twierdzących, pytających i przeczących;
- czasem Present Simple w zdaniach twierdzących, pytających i przeczących;czasem Present Continuous w zdaniach twierdzących, pytających i przeczących;
- czasem Past Simple w zdaniach twierdzących, pytających i przeczących;
- czasem Present Perfect w zdaniach twierdzących, pytających i przeczących;
- wyrażenia to be going to oraz will;
- przedimkami a/an, some oraz słowami much, many, a lot of;
- czasownikiem must/mustn 't w zdaniach twierdzących, pytających i przeczących;
- czasownikiem have got w zdaniach twierdzących, pytających i przeczących;
- czasownikiem have to w zdaniach twierdzących, pytających i przeczących;
- stopniowaniem przymiotników;
- określeniami some/any;
- liczebnikami 0 – 10 000 000;
- zaimkami dzierżawczymi
2) Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych: leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych w zakresie następujących tematów:
- człowiek (dane personalne, wygląd zewnętrzny, uczucia i emocje, zainteresowania);
- dom (miejsce zamieszkania, opis domu, pomieszczeń domu i ich wyposażenia);
- szkoła (przedmioty nauczania, przybory szkolne);
- praca (popularne zawody);
- życie rodzinne i towarzyskie (członkowie rodziny, koledzy, przyjaciele, czynności życia codziennego, formy spędzania czasu wolnego);
- żywienie (artykuły spożywcze, posiłki);
- zakupy i usługi (rodzaje sklepów, towary, sprzedawanie i kupowanie);
- podróżowanie i turystyka (środki transportu, kierunki świata);
- kultura (święta, obrzędy);
- sport (popularne dyscypliny sportu, sprzęt sportowy);
- zdrowie (samopoczucie, higiena codzienna);
- świat przyrody (pogoda, rośliny i zwierzęta, krajobraz).
3) Uczeń rozumie proste wypowiedzi pisemne:
- określa główną myśl tekstu;
- określa główną myśl poszczególnych części tekstu;
- znajduje w tekście określone informacje;
- określa kontekst wypowiedzi.
4) Uczeń potrafi zbudować krótkie, proste i zrozumiałe wypowiedzi pisemne:
- mail do kolegi / koleżanki na jeden z wybranych tematów: wakacje, spędzanie wolnego czasu, ulubione zwierzęta;
- pyta i odpowiada;
- potwierdza i zaprzecza;
- poleca i prosi;
- przyrzeka i obiecuje;
- zachęca i zniechęca;
- zaprasza;
- przeprasza.
- Oprócz testu z zakresu języka angielskiego, kandydaci wykonają kilka zadań badających ich ogólne predyspozycje językowe. Zadania te będą w języku polskim.
- Organizacja i przebieg sprawdzianu:
1) Sprawdzian odbywa się w terminie zgodnym z harmonogramem rekrutacji. Termin sprawdzianu podany jest do wiadomości na stronie internetowej szkoły nie później niż 14 dni przed zaplanowanym terminem.
2) Sprawdzian odbywa się na terenie szkoły, w sali lub salach lekcyjnych zapewniających samodzielne usadzenie uczniów.
3) W wyznaczonej godzinie zdający wchodzą do sal/sali pojedynczo według wezwania członka komisji przeprowadzającej sprawdzian.
4) Zdający zajmują wyznaczone miejsca. Do sali wnoszą jedynie dozwolone materiały: pióro lub długopis.
5) Zabronione jest wnoszenie urządzeń elektronicznych służących komunikacji: telefon, tablet, smart watch.
6) Po zakończeniu czynności organizacyjnych członek komisji podaje czas rozpoczęcia i zakończenia sprawdzianu. Czas trwania sprawdzianu liczy się od momentu zapisana na tablicy i jest to równe 90 minut.
7) Czas rozpoczęcia sprawdzianu zapisywany jest na tablicy.
8) Decyzję o wpuszczeniu do sali ucznia spóźnionego podejmuje przewodniczący komisji rekrutacyjnej, ale zdający kończy pracę z testem o czasie zapisanym na tablicy.
9) W czasie trwania sprawdzianu nie mogą opuszczać sali. Przewodniczący lub członek zespołu nadzorującego w sali może zezwolić, w szczególnie uzasadnionej sytuacji, na opuszczenie Sali po zapewnieniu warunków uniemożliwiających kontaktowanie się z innymi osobami.
10) Po upływie czasu przeznaczonego na sprawdzian uczniowie informowani są o zakończeniu sprawdzianu i odkładają sprawdzian po uprzednim upewnieniu się że sprawdzian jest podpisany i kompletny.