W kwietniu klasy 7c ora 7d, zgodnie z kalendarzem lektur, omawiają „Quo vadis” H. Sienkiewicza. Tym razem przygotowane przez nich projekty przybrały formę lapbooków. Uczniowie pracujący w zespołach eksperckich (literatów, historyków, filozofów, psychologów, estetów, romantyków) , przejmując rolę nauczyciela, wprowadzali klasę w kolejne zagadnienia związane z analizą i interpretacją lektury. Zespoły prezentujące efekty swojej pracy wykazały się dociekliwością, rzetelnością oraz kreatywnością w opracowaniu poszczególnych zadań projektowych. Zaprezentowały więc między innymi dojrzałe rozprawki, scenki teatralne przygotowane na podstawie powieści, w tym „popis wokalny ” Nerona (7d), filmy czy zadania aktywizujące uczniów – słuchaczy, na przykład „Koło fortuny” dotyczące środków poetyckich w „Quo vadis”.
Wszyscy mają teraz nadzieję, że takie ”odwrócone lekcje” przyczyniły się do „oswojenia” tej lektury przez naszych siódmoklasistów.