Uczniowie klasy 3 b (w dn. 10.02.2023 r.) mieli możliwość tworzenia tratw. Wydaje się, jest to działanie proste? Oj, niekoniecznie;).
Przygotowanie przyborów, narzędzi i materiałów, limit czasu (koniec lekcji) to wstępny etap działań. Ustalenie formy pracy - indywidualnie czy w grupie? I do dzieła. Tworzenie środka transportu ratującego życia to wyzwanie, radość i rozczarowanie, poszukiwanie rozwiązań. Może łatwiejszych ale niekoniecznie trwałych. Może trwałych ale wymagających wytrwałości, cierpliwości, skupienia i ... czasu. Najprzyjemniejszy, bo najbardziej radosny moment to zwodowanie tratwy i odkrycie faktu, że ... nie tonie.
Podsumowanie: Co było trudne a co łatwe? Dlaczego? Co zadziałało, a co nie? I dlaczego? Słowem, samodzielne dochodzenie do rozwiązań, doświadczenie trudności, rozczarowania (to nie działa!), a jednocześnie doświadczenie radości z efektów własnych odkryć jest bezcennym przeżyciem szkolnym. Cdn. [EN]